کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها
کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها

کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها

معرفی کتاب : رقص گردنبند


نام : رقص گردنبند

نویسنده : گراتزیا دلددا

مترجم : بهمن فرزانه

نشر : کتاب خورشید

موضوع : رمان ایتالیایی

 


رقص گردنبند داستان انسان های جویای عشق است که به مانند رشته ای هم پیوند خورده اند . همان داستان اما و اگر ها ، تردید ها و انتخاب های آدمی در مواجهه با عشق و اینکه عشق چگونه ناگهان وارد می شود و روند زندگیمان را تغییر می دهد!


محور اصلی کتاب دو شخصیت زن ، یکی جوان و دیگری تقریبا میان سال ، هستند که اسم مشابه دارند و همین تشابه مسیر سرنوشت هر دو ی آنان را عوض میکند.


داستان دارای توصیفات ظریف است که به فضاسازی قصه در ذهن خواننده کمک می کند و ماجرا با تمرکز بر زندگی و روحیات زن جوان آغاز می شود ولی با پیشروی هر چه بیشتر داستان ، نویسنده با ظرافت تمام توجه خواننده را از زن جوان به سمت آن زن دیگر معطوف میکند. گویی آن زن از درون سایه بیرون می آید و شخصیت ، احساسات و درونیات خود را در معرض دید قرار می دهد و تمام پیش فرضهای ما را که به واسطه زن جوان ساخته شده است بهم می ریزد و خود واقعی ش را می شناساند. اوج داستان لحظه است که آن زن عشق را پذیرا می شود.

صحنه پایانی داستان نیزغافلگیر کننده ست هم برای خواننده و هم برای آن زن دیگر چرا که چیزی پیوند او را با زوج جوان تا ابد محکم میکند . پیوندی که او در تلاش بود تا آن را برای همیشه پاره کند .


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد