کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها
کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها

کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها

حکایت ماه و پلنگ و عشق

عشق, پلنگی است که در رگهایم می دود.پلنگی که می خواهد تا خدا خیز بردارد.
من این پلنگ را قلاده نمی بندم و رامش نمی کنم.حتی اگر قفس تنم را بشکند.
خدا ماه است و این پلنگ می خواهد تا ماه بپرد.حکایت پلنگ و ماه عجب نا ممکن است.اما هر چه نا ممکن تر است زیباتر است.
پلنگ عشق به هوای گرفتن ماه است که به آسمان جست می زند; اما هزار هزار هزار فرسنگ مانده به ماه می افتد.دره های جهان پر از پلنگان مرده است که هرگز پنجه شان به آسمان نرسیده است.
خدا اما پرش پلنگ عشق را اندازه می گیرد ,نه رسیدن اش را.

و پلنگان می دانند که خدا پلنگی را دوست تر دارد که دورتر می پرد!



" عرفان نظرآهاری "



گذشته یا آینده؟ مسئله کدام است؟

واقعا دانسته های ما نسبت به گذشته چه مقدار است؟ آیا گذشته به راستی همان چیزی ست که ما فکر میکنیم؟ یا حقیقتی فرای آنچه که ما تصور میکنیم وجود دارد؟

سالهاست که دارم درباره اون قسمت از تاریخ که در تاریکی قرار داره میخونم. در واقع درباره تاریخ پیش از اختراع خط. دوره زمانی که همه چیزش در زیر سایه شک و تردید است.دوره که همانند آینده هر زمان با کشف جدیدی فرضیه های قبلی دگرگون میشود و چراغ دیگری را پیش روی بشریت قرار میدهد تا به پرسش های او درباره ؛ از کجا آمده ام، نقطه اغازین کجا بوده ست... پاسخی شایسته بدهد.

به حتم یکی از جسورترین نظریه هایی که تا به امروز درباره گذشته خوانده ام مربوط به کتاب " ارابه های خدایان" نوشته اریش فون دانکن است. البته من مدتها قبل طی مطالعاتم به این نتیجه رسیده بودم که گذشته ما تنها گذشته تمام شده نیست بلکه چیزهای زیادی درباره آینده ما نیز در خود دارد، اما با خوندن این کتاب و این نظریه تمام فرضیات و افکارم بر یک نقطه متمرکز شد.
این کتاب درباره فرضیه ای بحث میکند که با توجه به شواهد موجود غیر ممکن به نظر نمیرسد. "موجودات فرا زمینی قرنها پیش به زمین آمده بودند و با بشر آن دوران ارتباط بر قرار نمودند." بسیاری از دانشمندان این فرضیه را بدون بررسی دقیق مستنداتی که در این کتاب ارائه شده است، رد نمودند! ولی رهنمود های این کتاب بسی جای تامل و تحقیق دارد.

به شخصه خوندن این کتاب رو به همه گذشته و آینده دوستان پیشنهاد میکنم.

تئاتر تجربی

تئاتر تجربی

 

کتابی مفید برای کسانی که علاقه به تئاتر دارند و البته حرفه ای نیستند.بین کتاب هایی که تا به امروز درباره تئاتر خوندم این کتاب با زبانی ساده دیدی کلی درباره عقاید و تجربیات کسانی که عاشق تئاتربودند و برای اعتلای آن از هر آنچه در توانشان بوده دریغ ننمودند، به خواننده عرضه میکند.

استانیسلاویسکی

پیتر بروک

میرهولد

اُخلوپکوف

آپیا

مارتاگراهام

و....

 

اینان تاثیرگذاران تئاتر هستند.کسانی که از تجربه هراسی نداشتند تا امروز ما شاهد تئاتری باشیم که دستاورد تک تک آن ها است.

 



مشخصات کتاب:

عنوان اصلی: Experimental Theatre
نویسنده: جینرروز اونز 
مترجم: مصطفی اسلامیه تورمد هاوگن 
موضوع: ادبیات، تئاتر، نمایش تجربی
قیمت : ۶۰۰۰۰ ریال 
سال چاپ: ۱۳۸۹
قطع کتاب: رقعی
نوع جلد: شومیز
نوبت چاپ: ۰۶
شابک : 1-0201-12-964-978 
دیویی : 022/792 
شناسه ملی : 1613-70 م 
کد کنگره : 9 ر 82 ن / 2193 PN 

نخستین دستنویس

وقتی داشتم قفسه کتاب هام مرتب میکردم به کتابایی برخوردم که مدتها قبل خوندمشون و خیلی لذت بردم اما به خاطر حجم زیاد کتابهای در نوبت مطالعه ، فراموششون کردم.به همین دلیل تصمیم گرفتم درباره شون بنویسم که لذت خوندشون رو با افراد دیگه تقسیم کنم .




زهرا