کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها
کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها

کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها

فیلم


زندگی عاشقانه، یک فیلمنامه است که دو نفر آن را با هم می‌نویسند، زمان کارگردانی‌اش می‌کند.


" عباس معروفی " 



معرفی کتاب : دست نوشته های آکرا


نام : دست نوشته های آکرا

نویسنده : پائولو کوئیلو

مترجم : دل آرا قهرمان

انتشارات : ذهن آویز

موضوع : داستان های برزیلی

 


پائولو این کتاب را به همان سنت نویسندگی همیشگی اش نوشته است. چیزی شبیه " رزم آور نور " ، " مکتوب " ... .

 


پ.ن : " کتاب ها با آدم حرف می زنن " این اعتقادی ه که برای من تبدیل شده به یقین. هر بار که واقعا نیاز به نشانه ای داشتم کتابی به دادم رسیده ! شاید دیوانگی باشه ولی جواب میده !


درنهایت اینکه اگه کسی احساس میکنه که شاد نیست و نیازبه انرژی مثبت داره ، این کتاب رو حتما بخونه. برای من که خیلی خوب بود . روحیه م تغییر داد و خیلی چیزای قشنگ رو دوباره به یادم آورد.



 

تندیس خیال


پیکر تراش پیرم و با تیشه ی خیال

یک شب تو را ز مرمر شعر آفریده ام

تا در نگین چشم تو نقش هوس نهم

ناز هزار چشم سیه را خریده ام

بر قامتت که وسوسه ی شستشو در اوست

پاشیده ام شراب کف آلود ماه را

تا از گزند چشم بدت ایمنی دهم

دزدیده ام ز چشم حسودان ، نگاه را

تا پیچ و تاب قد تو را دلنشین کنم

دست از سر نیاز به هر سو کشیده ام

از هر زنی ، تراش تنی وام کرده ام

از هر قدی ، کرشمه رقصی ربوده ام

اما تو چون بتی که به بت ساز ننگرد

در پیش پای خویش به خاکم فکنده ای

مست از می غروری و دور از غم منی

گویی دل از کسی که تو را ساخت ، کنده ای

هشدار زآنکه در پس این پرده نیاز

آن بت تراش بلهوس چشم بسته ام

یک شب که خشم عشق تو دیوانه ام کند

ببینید سایه ها که تو را هم شکسته ام


 

" نادر نادرپور " 



حنا


باید حنا کرد !

تو را باید حنا کرد 

گذاشت بر جان 

که بمانی ...



" صابر ابر "



روشنای حضورت


هرکس جواهری چون تو داشته باشد

همه‌ی شب‌هاش آفتابی ست
از این رو خواب از من رمیده
که در روشنای حضورت
جز تماشای تو
کاری ندارم
بلندبالای من!
روز که وقت خواب نیست
هنگام هنگامه‌ی تماشاست
هروقت که بیدار شدی
به من تبریک بگو.



" عباس معروفی "