کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها
کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها

کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها

مجله سینما و ادبیات (مهر و آبان )


شماره جدید مجله سینما و ادبیات رسیده. این شماره مطالب جالبی درباره میلان کوندرا ، میزانسن و ... داره. باز هم قویا تاکید میکنم که اگر به ادبیات و مباحث نظری ش و در کنارش سینما ،علاقه دارید این مجله رو بخرید.

یاری جهان


من از پروانه‌ها

از زمین
از درخت
از باران
از کائنات
از ستاره‌ها
از کلمات
از نانوشته‌های بین کلمات
کمک می‌خواهم
که تو را به من ببخشند
دلهره‌ی نارنجی‌!
من از نشانه‌ها دنبال نشانی تو می‌گردم
نفس‌زنان در خودم می‌دوم
می‌ترسم
خورشید روشنی‌اش را از من دریغ کند

و من بی تو از سرما بلرزم.



" عباس معروفی " 

آزمون زندگی


چه بی تابانه میخواهمت

ای دوریت
آزمون تلخ زنده به گوری 

   

" احمد شاملو "


پ.ن : مرسی از امین عزیز

مشق تو


خیلی چیزها بلدم

عشق من!
حالا دیگر
فقط می‌خواهم
تو را یاد بگیرم
نقطه به نقطه ..
 
" عباس معروفی "


پ.ن : مرسی از امین عزیز

سرگذشت جغد عربی از زبان خودش *


بارها زاده شدم

زاده شدم بر ستون سوزاندن ساحره ها

زاده شدم در بیابان ، در دامن سراب

زاده شدم در صدفی در بستر دریا

زاده شدم بر شاخه درختی که افعی داشت

و در زیرش تمساح و برکه بود

زاده شدم در عروسی

زاده شدم در گورستان ، در زیر یخ

زاده شدم در آستانه محکمه ی تفتیش

زاده شدم در قطار ها ، هواپیماها

وسالن های ترانزیت فرودگاه ها

زاده شدم در عصر حجر

زاده شدم بر صفحه ی اینترنت

هزاران بار زاده شدم و سوختم

و از خاکستر بیرون آمدم تا مرگی تازه را تجربه کنم

آن گاه که زنی عرب را بر سینه می فشاری

-          میان یک مرگ و دیگر مرگ هایش –

به هوش باش

که تو زنی را در آغوش نمی فشاری

بلکه تو تاریخ کهکشانه ای را

از شادی ها و غم ها و روزمرگی ها

به رغم هر چیز

در آغوش می فشاری ...


" غادة السّمان "