کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها
کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها

کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها

عمری بسیار باید

خوندن کتابای اساطیری هیجان خاصی داره.دیروز که خوندن کتاب اساطیری چینی رو شروع کردم ، یه خرده برام سخت بود چون زیاد با اسامی و مکان جغرافیای و عقاید و هنرهای دستی و ... آشنایی ندارم. بیشتر خونده های من درباره این دوره تاریخی مربوط به بین النهرین و ایران ونهایتا سوریه و تا حدودی یونان است .

مورد خیلی جالب شمایلی که در هنرهای (مفرغی) شون استفاده می کردن که فقط مختص همین تمدن و توابع شه ( مثل تمام فرهنگ های دیگه که ویژگی های خاص خودشون رو دارن ).اما یه نکته خیلی جالب تر حکومت طولانی مدت خاندان های مختلف بود که هر کدوم شامل چندین قرن میشد در حالی که منطقه بین النهرین و حوالیش مدام ( در مقایسه با چین ) در حال جنگ و جدل بودن! البته تمدن مصر هم سرگذشت نسبتا آرومی داشت. الان نمی تونم در این مورد نظر جامع داشته باشم چون هنوز جا داره تا بیشتر مطالعه کنم.

*******

یه زمانی هر یکشنبه میرفتم موزه " رضا عباسی " . هیچوقت اولین تجربه م از دیدن مجسمه مفرغی ایلامی که عکسش توی کتابا دیده بودم ، یادم نمیره. فوق العاده بود. خیلی هیجان زده شده بودم. یا وقتی رفتم موزه " ایران باستان " . حس عظمتی که از دیدن تکه ای از پلکان تخت جمشید بهم دست داد فراموش نشدنی ه ! حالا تصور کن بری " پترا " و آثار باستانی ش ببینی ! وااای آرزومه که برم تموم جاها و اشیای قدیمی که عکس شون رو تو کتابا هست رو ببینم! یعنی عمرم کفایت می کنه ؟!   

نظرات 1 + ارسال نظر
امین دوشنبه 1 مهر 1392 ساعت 12:11 ب.ظ http://havayehavva.blogsky.com/

قدم زدن در موزه
لذتی غیر قابل وصف
------------------------------------
انشاله که سلامت باشی و برسی به آرزوت

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد