کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها
کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها

کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها

بی خوابی م

بی‌خوابی‌ام را یک شب در آغوش تو
چاره می‌کنم
با سری که بر سینه‌ام
آرام
نقشه‌های جست و خیز می‌کشد
با قلبی که در دستم
شعله می‌زند
و باغ نارنج معلق
با منطق رویا
هزار داستان در سرم می‌ریزد
دستم اما خط می‌خورد
هی
بی نقطه می‌روم سر خط...
بی‌خوابی‌ام را چاره می‌کنم
عشق من!
بی‌تابی‌ام را چه کنم؟



" عباس معروفی " 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
عسل پنج‌شنبه 26 دی 1392 ساعت 03:11 ب.ظ



من به بعضی چهره ها چون زود عادت می کنم
پـیـششـان سـر بـر نمی آرم، رعایـــت می کنم

همچـنـانکـه بـرگ خـشـکـیده نمـاند بـر درخـت
مـایـه ی رنـج تـو بـاشـم رفـع زحمـت می کنـم

این دهـــــان بـاز و چـشم بی تحرک را ببخش
آنـقــدر جــذابـیـت داری کـه حـیـرت می کـنـم

کـم اگـر با دوسـتـانم می نشینم جـرم تـوست
هر کسی را دوست دارم در تـو رویـت می کنم

فکر کردی چیست مـوزون می کند شعـر مـرا؟
در قــدم بـرداشــتـن هـای ِ تـو دقـت می کـنم

یـک ســلامـم را اگـر پـاسـخ بـگـویی مـی روم
لـذتـش را بـا تـمـام شـهــر قـسـمـت می کنـم

ترک ِ افـیـونی شبیه تو اگـر چه مشـکـل اسـت
روی دوش دیــگـــران یـک روز تـرکـت می کـنــم

تـوی دنـیـا هـم نـشـد بـرزخ کـه پـیـدا کـردمــت
می نـشیـنم تـا قـیامـت بـا تـو صحبت می کنم

کاظم بهمنی

مرسی عسل . قشنگ بود

امىن سه‌شنبه 24 دی 1392 ساعت 11:35 ب.ظ

وقتی دلم به سمت تو مایل نمی‌شود
باید بگویم اسم دلم، دل نمی‌شود

دیوانه‌ام بخوان که به عقلم نیاورند
دیوانه‌ی تو است که عاقل نمی‌شود

تکلیف پای عابران چیست؟ آیه‌ای
از آسمان فاصله نازل نمی‌شود

خط می‌زنم غبار هوا را که بنگرم
آیا کسی ز پنجره داخل نمی‌شود؟

می‌خواستم رها شوم از عاشقانه‌ها
دیدم که در نگاه تو حاصل نمی‌شود

تا نیستی تمام غزل‌ها معلق‌اند
این شعر مدتی‌ست که کامل نمی‌شود

نجمه زارع

گفتا من آن ترنجم کاندر جهان نگنجم
گفتم به از ترنجی لیکن به دست نایی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد