کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها
کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها

کتاب دریچه ای ست به جهان ناشناخته ها

ناگهان

 

مادرم میگوید : " نمی خواهی دنبالش بروی "


می گویم :" مهتاب دیگر بر نمیگردد، چون در ذات اون خشونت نبود و حالا که خشونت نشان داده پس بر نمی گردد" می گویم : اگر قبلا درباره اش حرفی زده بود شاید بر میگشت اما وقتی همه چیز ناگهانی اتفاق بیفتد معنایش این است که چیزی ترکیده است . "



" عشق روی پیاده رو / مصطفی مستور "


پ.ن : این کتاب مستور حال و هوای خاصی داشت یا حداقل من اینطور احساس کردم.انگار نویسنده داره با خودش توی ذهنش حرف میزنه . گاهی فضای داستاناش مثل این میمونه که داره خواب یا رویایی رو تعریف میکنه ؛ گنگ ه ، محو ه . این رو در مقایسه با سایر کتابایی که ازش خوندم میگم. شایدم برداشتم اشتباه باشه!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
امىن یکشنبه 29 دی 1392 ساعت 10:44 ق.ظ

«یک روز فروغ پرسید: کی ازدواج میکنیم؟ گفتم: اگر ازدواج کردیم دیگر به جای تو باید به قبض های اب و برق و تلفن و قسط های عقب افتاده ی بانک و تعمیر کولر ابی و بخاری و ابگرمکن و اجاره نامه و اجاره نامه و اجاره نامه و شغل دوم و سوم و دویدن دنبال یک لقمه نان از کله سحر تا بوق سگ و گرسنگی و جیبهای خالی و خستگی و کسالت و تکرار و تکرار و تکرار و مرگ فکر کنم و تو به جای عشق باید دنبال اشپزی و خیاطی و جارو و شستن و خرید و میهمانی و نق و نوق بچه و ماشین لباس شویی و جارو برقی و اتو و فریزر و فریزر و فریزر باشی. هر دومان یخ میزنیم...»

نگاه آقاى مستور به عشق رو دوست دارم .
عشق روى پىاده رو از اىن لحاظ شبىه به بقىه کارهاى اىشونه. ولى نوع رواىت کمى متفاوته.

به نظرم نگاه مستور به عشق مثل نگاههای خیلی از نویسنده و شاعرای دیگه ست البته بیان خاص خودش رو داره . کسایی مثل عباس معروفی ... . چون عشق رو یه روایت فوق العاده خاص _ در خاص بودنش شک نیست - توصیف می کنه. در واقع چیزی حماسی و افسانه ای و گاها دور از دسترس ! اگه وارد بطن زندگی بشیم همچین عشق افلاطونی رو نمی تونیم پیدا کنیم چون واقعیت ملاک های خودش رو به هر احساسی تحمیل میکنه.
من به شخصه دنبال حسی هستم که بشه توی بطن زندگی دنبالش رفت و به دست آوردش و تمام تلاش رو برای حفظش انجام داد. شاید اینجاست که بحث دوست داشتن پیش میاد. چون دوست داشتن بر بنیان ها بنا میشه.

مجمر شنبه 28 دی 1392 ساعت 10:02 ق.ظ http://mejmar.ir

گر تو عودی سوی این مجمر بیا

منتظر حضور گرمتان هستیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد